Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

HAPPY B-DAY CHRIS THOMAS

   Συνήθως, οι παραγωγοί, αν και είναι αυτοί που κάνουν τη σημαντικότερη δουλειά στο στούντιο, είναι αυτοί που μένουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, μια που, οι καλλιτέχνες είναι αυτοί που έχουν την προώθηση από τις εταιρίες δίσκων. Όλοι όσοι ασχολούνται με τη μουσική όμως, γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η συμβολή του record producer για το τελικό αποτέλεσμα ενός δίσκου. Σήμερα έχει γενέθλια ένας από αυτούς, τους παραγωγούς, που έβαλε την υπογραφή του σε μερικά από τα σημαντικότερα άλμπουμς των τελευταίων 50 χρόνων. Στην εκπομπή (16.00-17.00 στον Up 'n' Loud Web Radio) θα ακούσουμε τη δουλειά του Chris Thomas σε δίσκους των Roxy Music, Pretenders, The Beatles, Badfinger, Wings, Elton John, Procol Harum, John Cale, InXS, Pulp, U2, Sex Pistols, The Human League, Razorlight, Mystery Jets...



   Άγγλος στην καταγωγή, ο Chris Thomas γεννήθηκε σαν σήμερα το 1947 στο Perivale, ένα προάστιο του Λονδίνου. Σε μικρή ηλικία έκανε μαθήματα στο πιάνο και το βιολί και όταν ενηλικιώθηκε έπαιζε μπάσο σε τοπικά συγκροτήματα. Δεν ξέρουμε ποιά θα ήταν η κατάληξή του αν είχε δεχτεί τότε την πρόταση του Mitch Miller να παίξει στο group του, άγνωστου τότε, Jimi Hendrix!...
   Στην πραγματικότητα, ο Thomas δεν ήθελε να γίνει rock star και δεν τον ενθουσίαζε καθόλου η ιδέα του να παίζει live και να κάνει περιοδείες. Αυτό που τον ενδιέφερε ήταν η δουλειά στο studio και, τελικά, αυτό έκανε. Το 1967 έστειλε ένα γράμμα στον παραγωγό των Beatles, George Martin, ο οποίος και τον προσέλαβε σαν βοηθό στην AIR, μια εταιρία παραγωγής που είχε δημιουργήσει αυτός μαζί με άλλους τρεις παραγωγούς από την EMI. H μεγάλη ευκαιρία της ζωής του ήρθε όταν ο Martin, κατά τη διάρκεια των sessions για το 'White Album' των Beatles, αποφάσισε ότι χρειαζόταν διακοπές και ανέθεσε στον Thomas την εποπτεία των ηχογραφήσεων. Ο Thomas, παρά το γεγονός ότι ήταν μόλις 22 ετών τότε, κατάφερε να τα βγάλει πέρα με τους fab four και μάλιστα, δεν ασχολήθηκε μόνο με την παραγωγή αλλά έπαιξε πιάνο, mellotron και harpsichord σε μερικά από τα τραγούδια του θρυλικού αυτού δίσκου!
   Στα τέλη του 1968 έκανε την πρώτη, ολοδική του παραγωγή, για τους Climax Blues Band και στη συνέχεια συνεργάστηκε με τους Procol Harum σε μια σειρά δίσκων τους. Κατόπιν εργάστηκε σε παραγωγές των Christopher Milk και John Cale. Όταν δούλευε για το δίσκο 'Paris 1919' του τελευταίου, γνώρισε τον Bryan Ferry, ο οποίος του ζήτησε να συνεργαστεί με τους Roxy Music. Ο Thomas ήταν ο παραγωγός σε μερικά από τα καλύτερα άλμπουμς του συγκροτήματος ('For Your Pleasure', 'Country Life', 'Siren', 'Stranded' και το κορυφαίο live 'Viva!').
   H συνέχεια είχε για τον Thomas μια συνεργασία με τους Pink Floyd, αφού έκανε τη μίξη για το 'The Dark Side Of The Moon', ενώ ήταν ο παραγωγός τριών δίσκων των Badfinger στη δεκαετία του '70. To 1972 θα παίξει moog syntheseizer στην UK No.1 επιτυχία των Chicory Tip με τίτλο 'Son Of My Father', το πρώτο τραγούδι με syntheseizer που έφτασε στην κορυφή του αγγλικού chart!
   Το 1976 ο Malcolm McLaren του πρότεινε να συνεργαστεί με τους Sex Pistols, και, παρά το γεγονός ότι εκείνη την περίοδο ήταν απασχολημένος με τους Wings του Paul McCartney, ο Thomas, εντυπωσιασμένος από τον καινούργιο ήχο των Pistols, έκανε την παραγωγή στο θρυλικό δίσκο 'Never Mind The Bollocks'. Πολλά χρόνια αργότερα, το 1996, θα κάνει και την παραγωγή για το live comeback album των Sex Pistols. Στα τέλη των 70's θα δουλέψει με τον Tom Robinson και τον Chris Spedding ενώ στα πρώτα χρόνια των 80's θα ασχοληθεί με τους Pretenders κάνοντας παραγωγή στα καταπληκτικά πρώτα άλμπουμς του συγκροτήματος.
   Στα early 80's θα είναι ο παραγωγός σε δίσκους του Pete Townshend, του Elton John και στο 'Hysteria' των Human League, ενώ η συμβολή του στην ηχογράφηση και την παραγωγή των INXS, όσον αφορά την επιτυχία του συγκροτήματος, θα είναι τεράστια. Στη δεκαετία του '90 θα κάνει το mixing για το δίσκο των Pink Floyd, 'Τhe Division Bell', την παραγωγή του υπερεπιτυχημένου soundtrack 'The Lion King' και το 1995 θα είναι ο παραγωγός του υπέροχου και πολύ εμπορικού δίσκου 'Different Class' των Pulp. Μαζί τους θα δουλέψει και για το 'This Is Hardcore'. Τα 90's κλείνουν για τον Thomas με μια ακόμη συνεργασία με τον Paul McCartney.
   Eνεργός και στην επόμενη δεκαετία, θα έχει την ευκαιρία να ασχοληθεί με την παραγωγή ενός δίσκου των U2 ενώ το 2006 θα βοηθήσει τους Razorlight να κατακτήσουν την Αγγλία και τον David Gilmour να ηχογραφήσει το πολύ καλό 'On An Island'. Το 2010, o Thomas ήταν ο παραγωγός του άλμπουμ 'Serotonin' των Mystery Jets...



Chris Thomas' best production moments:
1. Sex Pistols - 'Never Mind The Bollocks'
2. The Beatles - 'The Beatles (White Album)'
3. Roxy Music - 'For Your Pleasure'
4. Pulp - 'Different Class'
5. INXS - 'Kick'
6. Tom Robinson Band - 'Power In The Darkness'
7. The Pretenders - 'Pretenders'
8. Procol Harum - 'Grand Hotel'
9. Razorlight - 'Razorlight'
10. Badfinger - 'Ass'

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου